همانطور که می دانید، طرح ترافیک تهران با محوریت «پلاک خودروها» اجرا میشود. یعنی کاربران میتواند تنها با داشتن یک حساب کاربری، مشخصات چندین خودرو مختلف را برای تردد در محدوده طرح ترافیک، ثبت کنند.
اما خبرنگاران مشمول این قانون نیستند! چراکه آنها، سهمیه خبرنگاری دارند و به همین دلیل «فقط و فقط» باید با همان خودرویی که مشخصاتش را ثبت کرده‌اند، تردد داشته باشند. اگر هم قصد تغییر خودروی‌شان را دارند، باید از طرف سازمان مربوطه، پلاک جدیدشان را به شهرداری اعلام کنند تا حداکثر در 24 ساعت، اطلاعات‌شان در سامانه تهران من، به روزرسانی شود.
البته این قانون، تنها مختص خبرنگاران نبوده و برای تمامی گروه هایی که از سهمیه استفاده میکنند، الزامی است و رعایت نکردن آن، تخلف قانونی محسوب میشود.
تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری، با شرایط زیر می‌توانند از مجوز خبرنگاری برای تردد در محدوده طرح استفاده کنند:
1- معرفی نامه متقاضی
متقاضیان باید نامه‌ای برای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تنظیم کنند که مشخصات فردی، زمینه کاری و شماره خودرو در آن ذکر شده باشد.
اگر متقاضی نتواند، از یک موسسه خبری معرفی نامه ارائه دهد، معرفی نامه تشکل‌های صنفی مجاز خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان نیز قابل قبول است.
معرفی نامه تنها با امضای بالاترین مسئول در نهاد صادرکننده آن، قابل پذیرش است.
2- اشتغال مستمر متقاضی
مدرک اشتغال مستمر کاری همان بیمه خبرنگاری است.
بیمه خبرنگاری باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
در صورت نداشتن بیمه های فوق، متقاضی باید 10 نمونه کار خود را (در مطبوعات یا در رسانه‌ها) که در نیمه دوم سال 99 منتشر شده‌اند، ارسال کند.
بدلیل محدودیت مجوزها، اولویت دریافت مجوز تردد با رسانه‌های بخش خصوصی است.
در صورت هرگونه سوال درباره طرح ترافیک یا چگونگی ثبت نام و خرید طرح روزانه و همچنین جهت اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن 137 تماس بگیرید.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *